Távozik posztjáról a Bahart vezérigazgatója
balaton.vehir.hu Forrás: MTI 2020. 11. 20. 21:13 |
Siófok, 2020. november 20., péntek (MTI) - A Balatoni Hajózási Zrt. (Bahart) vezérigazgatója közös megegyezéssel távozik posztjáról - erősítette meg az MTI információit a Magyar Turisztikai Ügynökség.
A vezérigazgató nem kívánt az MTI-nek nyilatkozni, és az MTÜ sem indokolta meg Kollár József távozásának okát.
Kollár Józsefet 2015. májusában nevezte ki a cég élére az akkor még 22 tóparti önkormányzat tulajdonában lévő társaság közgyűlése.
Az állam tavaly augusztus végén emelte meg a korábban 21 tóparti, kikötővel rendelkező önkormányzat többségi tulajdonában lévő Bahart tőkéjét 6,6 milliárd forinttal, amivel több mint 75 százalékos részesedést szerzett a hajózási társaságban.
Ezt követően elfogadták a cég reorganizációs tervét, amelynek lényege egy profiltisztítást követő fejlesztés. A reorganizációs terv célja, hogy a Bahart - alapvetően közfeladatot ellátó, nemzeti tulajdonú hajózási társaságként - megújuljon, működési hatékonysága pedig a profiltisztítás és szervezet-optimalizálás eredményeként érdemben növekedjen - közölték akkor. Azóta zajlik a hajózási társaság profiltisztítása.
Több vagyonelemét - a csopaki közforgalmú kikötőt, kempingeket, szállodát, vízparti ingatlanokat - online árverezésre bocsátott a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. A hajózási társaság meghirdette a vitorláskikötő-láncának egyben történő bérbeadását is, amire az első körben nem akadt jelentkező.
A Balatoni Hajózási Zrt. (Bahart) fenntartható versenyképességének megteremtéséhez a következő évtizedben mintegy 20 milliárd forint forrásra van szüksége, a menetrendi hajózás állami támogatása mellett - mondta Kollár József szeptemberben egy tanácskozáson.
Kiemelte, vízválasztóhoz érkezett a társaság azzal, hogy többségi állami tulajdonba került, a 6,6 milliárd forintos állami tőkeemeléssel forráshoz jutott.
Beszámolt arról, hogy az utasforgalom a menetrendszerinti hajóikon évek óta stagnál, míg a kompok forgalma dinamikusan nő. 2016 óta átlagosan évi 30 százalékkal emelkedett a kompon szállított utasok, gépjárművek és kerékpárok száma is. A cég vitorláskikötői megteltek, de további férőhelyek létesítésére nincs a cégnek elegendő saját forrása.
A Bahart évente 400-450 millió forint fejlesztésre képes önerőből, ami kevés. A legnagyobb gond a műszaki elavultság. Emellett stratégiai kérdéssé vált a munkaerőhiány a hajósállományban, ami miatt idén már néhány járat is kimaradt - mondta.
Megosztás
A rovat további cikkei
- Az Alkotmánybírósághoz fordult Balatonvilágos önkormányzata egy engedélyezett parti építkezés miatt
- 2021. május 28-án lesz a Magyar Vitorlás Szövetség éves rendes közgyűlése
- 2022-ben tér vissza a Balaton Sound és a Telekom VOLT Fesztivál
- Elismerés a százszoros véradóknak: száz palack ajándék vörösbor a Varga Pincészettől
- Ha már home office, irány a Balaton!
- Zamárdiból rajtolnak el idén a balatoni evezősök
- Meddig tarthat a teljes zárlat a Balatonnál? Megszólalt Palóznak polgármestere
- Kiadták a riasztást: viharos széllel és esővel csap le a zivatar
- A tervek szerint elindulnak a Balatonon a menetrendi hajók húsvétkor
- Horgászat a Balatonon pandémia idején