Magyar Turisztikai Ügynökség: 7 pontos akcióterv készül

balaton.vehir.hu 2020. 03. 18. 10:16

Hírportálunk megkeresésére az alábbi tájékoztatást kaptuk az Ügynökségtől: Tisztelt Szerkesztőség! Megkeresésével kapcsolatban a Magyar Turisztikai Ügynökség az alábbi tájékoztatást adja:

 A koronavírus európai terjedése napról napra drámaibb helyzetet okoz a kontinens turizmusában. Ezt a trendet Magyarország sem tudta elkerülni. A Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központon keresztül pontosan látjuk a foglalásokat és azt is, hogy hogyan alakulnak a lemondási arányok.

 

A balatoni szállodai foglalásokat vizsgálva azt látjuk, hogy a lemondási arány az elmúlt 16 nap során fokozatosan emelkedett, jelenleg 19,5%. A legmagasabb a külföldi foglalás visszamondások aránya a tavaszi hónapokra Ausztria (31%) Oroszország (25%), Lengyelország (24%) és Csehország (19) esetében. A szállásdíjbevételek esetében a balatoni szállodák március hónapban a 2019-es március hónaphoz képest 92%-os, a teljes tavaszi időszakra nézve 65%-os csökkenésre számíthatnak.  A Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ adataiból az látszik, hogy napról napra nő a visszamondások száma és még nem értük el a csúcspontot.

A Magyar Turisztikai Ügynökség 9 nyelven készített tájékoztatót a koronavírusról a turistáknak, amelyet eljuttatunk a hazai turisztikai szolgáltatóknak, szakmai szervezeteknek. A magyar nyelvű szöveg mellett angol, német, francia, olasz, orosz, spanyol, kínai és héber nyelven készült koronavírussal kapcsolatos hivatalos kommunikációban felhívjuk a külföldi látogatók figyelmét arra, hogy magyarországi látogatásuk során mire fordítsanak kiemelt figyelmet, milyen tünetek esetén és hova kell fordulniuk. 

A Magyar Turisztikai Ügynökség tisztában van a koronavírus turizmusra gyakorolt hatásával, tudjuk azt is, hogy a piac szereplői közül többen nehéz helyzetbe kerültek vagy kerülhetnek, néhányan írásban is jelezték ezt. Éppen ezért az Ügynökség folyamatosan egyeztet a megoldási lehetőségekről, jelenleg egy 7 pontos akcióterv készül, melyet a kormánynak nyújtunk be, és amely - reményeink szerint - része lesz majd a gazdaságvédelmi akciótervnek.

A Nemzetközi tapasztalatok szerint legkevesebb 10 hónap kell ahhoz, hogy az ágazat helyreálljon, a Magyar Turisztikai Ügynökség minden segítséget meg fog adni ehhez. Ahogy túljutottunk a tetőponton, intenzív kampányokba kezdünk majd. Az Ügynökség 2020-ra tervezett marketingbüdzséje rendelkezésre fog állni, és elsőként egy erőteljes belföldi kampányt indítunk, emellett akciótervet dolgozunk ki a különböző küldőpiac-csoportokra és azokra fogunk koncentrálni, ahonnan könnyebben visszacsábíthatók a vendégek, ilyenek a szomszédos országokból érkező turisták.

Azt akarjuk, hogy Magyarország az elsők között állítsa helyre a turizmusát. Együtt fogunk a startvonalra állni a konkurens Ausztriával és Csehországgal, hiszen mindenhol ugyanaz történik, mindenhol zuhannak a mutatók.

 

Üdvözlettel,

Magyar Turisztikai Ügynökség, Budapest, 2020. március 18.

A balaton.vehir.hu saját cikkei és fotói: minden jog fenntartva!