1000 óvodás, kisiskolás reklámozhatja a Balatont!

Jutalmuk az lesz, hogy egy harminc milliós Jaguarral és sofőrrel utazhatnak a Mikulásgyárba

balaton.vehir.hu Forrás: Pápista Soma 2016. 10. 24. 09:49

Brit kutatások azt mutatják, nyaralás, téli üdülés alatt is sokat stresszelünk. Az emberek 26 százalékának két-három napra van szüksége ahhoz, hogy képes legyen kikapcsolódni, ha elutazik valahova. Mindez nem jó arány, ha arra gondolunk, sokan csak egy hetet tudnak eltölteni pihenéssel, üdüléssel. Egy új, kisgyermekes szülőknek szóló kampányban, Lego és Playmobil figurákkal próbálják oldani az utazással kapcsolatos feszültséget.

A korábban 2000 brit megkérdezésével készült felmérésből kiderült az is, hogy az utazással kapcsolatos stressznek három típusa van: az utazás előtti, a közbeni, illetve a visszaút miatt bekövetkező stressz. Utazás előtt főleg amiatt szoktunk aggódni, hogy itthon felejtünk valamit, üdülés közben a túlköltekezés a félelem, míg a visszautat illetően a legtöbben attól tartanak, hogy a hazautazás akadályokba ütközhet.

Egy most készült hazai kérdőíves felmérés azt is bizonyítja, hogy sok kisgyermekes család azon is izgul, hogy rossz idő esetén nem talál magának olyan programot, amely segítene abban, hogy tartalmasan töltsék el a szabadidőt az üdülőövezet környékén. Ezt a stresszt próbálja oldani egy új akció.

A Nyitott Balaton rendezvénysorozat szervezői, most a Balaton partján lakó kisgyermekek és szüleik segítségét kérik, hogy összegyűjthessék azokat a játszótereket, kisebb kirándulóhelyeket, kilátókat, ahová helyi családok szívesen járnak, hogy ott néhány órát eltöltsenek.

„Szeretsz anyu, apu telefonjával, fényképezőgépével fotózni? Szereted a Balatont? Tudsz egy klassz játszóteret, tisztást, kilátót, amelyet érdemes másoknak is megmutatni? Van olyan kedvenc kirándulóhelyed, amelyet érdemes megmutatni azoknak a turistáknak, akik kisebb gyerekkel érkeznek az őszi Balaton partjára? Ha igen, küldd be saját fotóidat„ - olvasható abban a felhívásban, amelyet a szervezők tettek közé.

A fotók beküldésének egyetlen feltétele van. Szerepeljen rajta egy mesefigura, baba, esetleg mackó is. A gyerekeket azzal szeretnék inspirálni, hogy vegyenek részt az akcióban, hogy ezer Lego és Playmobil figurát is kiosztanak a kicsik között. Ők, akár ezekkel is fotózkodhatnak - mondta Fekete Tamás, Balatoni Regionális TDM Szövetség alelnöke.

A pályaműveket a Nyitott Balaton közösségi oldalain osztják majd meg, a legjobb fotó készítőjének díja az lesz, hogy Füred kapitány, a helyi mesehős, egy Jaguar luxusautóval elhozza az egész családot a fővárosi Mikulásgyárba, amely ma már nem csak a legnagyobb karitatív akció télen, de komoly turisztikai látványosság is.

A képeket alábbi emailcímen várják: nyitottbalaton@balatontdm.hu

Az akciót nemzetközi tapasztalatok alapján dolgozták. A legismertebb ilyen eseményt Andrew Whyte, egy angol fotóművész szervezte - mondta Éskovács Péter, a kampány kreatív tanácsadója. A mostani akciót a Magyar Turisztikai Ügynökség is támogatja. Varga Dani Barbara, a szervezet regionális munkatársa, korábban a sajtónak azt nyilatkozta, hogy az október végéig tartó Nyitott Balaton kampányhoz 17 település csatlakozott. Ez lefedi az egész Balatont, mindkét parton érezhetően felpezsdülhet az élet ősszel is az erre az időszakra szervezett programoknak köszönhetően. Mint mondta: az őszi Balatonra már nem csak a magyarok, de a külföldiek is kíváncsiak. Őket is várják az idén hatodik alkalommal megrendezett, október végéig tartó, Nyitott Balaton programsorozatra.

A balaton.vehir.hu saját cikkei és fotói: minden jog fenntartva!