Cél a Balaton
balaton.vehir.hu Forrás: nol.hu 2011. 03. 28. 08:30 |
Felpörgetné a vasutat a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. a Balaton partján is.
A Balatoni Fejlesztési Tanács (BFT) javaslatai alapján a következő két-három év terveit már papírra is vetették.
Eszerint a 2014-ig a „magyar tenger” déli partján futó vonalon Balatonaligától Balatonszentgyörgyig kicserélnék a fővonali vágányokat. A rekonstrukciós munkákkal azt szeretnék elérni, hogy a vonatok a MÁV menetrendkönyveiben 30-as jelzéssel szereplő vonalon óránként akár 120 kilométeres sebességgel is közlekedhessenek. A tervek szerint az idén induló, és az előzetes számítások szerint hozzávetőleg 16 mil liárd forintba kerülő fejlesztések során gondoskodnának a vonatok által keltett zaj mérsékléséről is. Megújulnának a felsővezetékek és a biztosítóberendezések. A kapcsolódó fejlesztések keretében pedig számos veszélyes szintbeli útátjárót aluljáróval váltanának ki.
Fotó: balaton.vehir.hu
Ezzel párhuzamosan 2012 első felében állhatnak össze aHajmáskér–Balatonfűzfő-vasútvonal engedélyezési tervei is. Az új vonal megépítése a NIF szakértői szerint azzal az előnnyel járna, hogy a MÁV vonatai a főváros irányából a jelenleginél gyorsabban érhetnék el a Balaton északi partját. De a tervmellett szól az is, hogy az új vonal szerephez juthatna Veszprém közvetlen balatoni csatlakozásának megteremtésében is.
A Balaton körüli vasúti fejlesztésekről előreláthatólag komplex megvalósíthatósági tanulmány készül. Összeállítóinak több, előre meghatározott kérdésre kellene megtalálniuk a választ. Így a többi között javaslatot kellene tenniük a part menti vasútvonalak kétvágányúsítására, új megállóhelyek létesítésére, valamint P+R parkolók kialakítására.
A tanulmány eredményeitől függ az is, hogy néhány év múlva milyen vonatok szállítják majd az utasokat a tóparti települések között. A lehetőségek között azonban már most számon tartják az olyan járművek beszerzését, amelyek egyszerre felelnek meg a városi, illetve a nagyvasúti közlekedés feltételeinek. A „tram-train” rendszerű szerelvények Siófokon és Kaposváron villamosként, a két város között vonatként közlekedhetnének.
Megosztás
A rovat további cikkei
- Az Alkotmánybírósághoz fordult Balatonvilágos önkormányzata egy engedélyezett parti építkezés miatt
- 2021. május 28-án lesz a Magyar Vitorlás Szövetség éves rendes közgyűlése
- 2022-ben tér vissza a Balaton Sound és a Telekom VOLT Fesztivál
- Elismerés a százszoros véradóknak: száz palack ajándék vörösbor a Varga Pincészettől
- Ha már home office, irány a Balaton!
- Zamárdiból rajtolnak el idén a balatoni evezősök
- Meddig tarthat a teljes zárlat a Balatonnál? Megszólalt Palóznak polgármestere
- Kiadták a riasztást: viharos széllel és esővel csap le a zivatar
- A tervek szerint elindulnak a Balatonon a menetrendi hajók húsvétkor
- Horgászat a Balatonon pandémia idején