Meglepetések és gazdag programok a jubileumi versenyen - Száz nap múlva rajtol az 50. Kékszalag Erste Nagydíj

balaton.vehir.hu Forrás: Rápolthy Edit (MVSz) 2018. 04. 17. 15:44

Kereken 100 nap múlva, 2018. július 26-án rajtol az 50. Kékszalag Erste Nagydíj – közölte a Magyar Vitorlás Szövetség, amely rekordra, azaz több mint 600 hajós mezőnyre számít. A jubileumi versenyre meglepetésekkel, például gazdag vízparti programokkal és díjözönnel készül a szövetség.

 

Fotó: balaton.vehir.hu/Archív

A Balaton fő turisztikai vonzerejét a tó és a part jelenti, a tavon évente közel kétszáz vitorlás eseményt szerveznek. Ezek közül is kiemelkedik a Kékszalag, amely Európa legrégebbi és leghosszabb tókerülő vetélkedője. A versenyt – amelynek az elmúlt évekhez hasonlóan idén is az Erste Bank a névadó támogatója - az 50. alkalommal rendezik meg pontosan 100 nap múlva, azaz 2018. július 26-án Balatonfüreden. 

„Az 50. Kékszalag Erste Nagydíj reményeink szerint rekordot hoz, várhatóan több mint 600 hajó indulhat el a jubileumi versenyen. Nem feledkezünk meg a verseny nézőiről sem, akiket a korábbinál több helyszínen számos esemény, például koncertek és kulturális programok várnak majd a parton” - mondta Holczhauser András, a Magyar Vitorlás Szövetség főtitkára. 

„Az Erste azért állt  Európa legrégebbi és leghosszabb távú vitorlás tókerülő versenye mögé, mert közösnek érzi az értékeket: a tradíciót, a folyamatos fejlődést, a csapatmunka megbecsülését, az új kihívások keresését, a versengés szeretetét. Az Erste az első osztrák takarékpénztárként alakult meg 1819-ben, és kétszáz év alatt a bank folyamatosan képes volt alkalmazkodni az újabb és újabb kihívásokhoz – ugyanúgy, ahogy a versenyzőknek alkalmazkodniuk kell a változó időjáráshoz, a rendezőknek pedig a technika fejlődéséhez” – tette hozzá Cselovszki Róbert, az Erste Befektetési Zrt. elnök-vezérigazgatója, a bank tőkepiaci üzletágának vezetője.  

Meglepetések és díjözön

Nemcsak az első helyen befutó hajók kapnak díjat, hanem sokan mások is. Elismerésben részesül többek között a klasszikus osztályok legeredményesebb hajója; a legjobban navigáló hajó csapata, továbbá a legidősebb és legfiatalabb versenyző is. Emellett az 1940-ben és 1942-ben rendezett Kékszalagon győztes hajó kormányosáról, Gordon Evelynről elnevezett különdíjban részesül az abszolút értékelésben legeredményesebb női kormányos is. A szövetség számára a Magyar Pénzverő a jubileumi versenyre emlékérmet is készített. 

Számokban

A 2017-es Kékszalagon az 526 nevezett hajóból 395 ért érvényesen célba. A győztes hajó, a Litkey Farkas vezette Festipay alig több mint 10 óra alatt teljesítette a távot. 2008 óta a Kékszalagokon átlagosan 547 hajó nevezett a versenyre és 410 futott be, ami közel 75 százalékos befutási aránynak felel meg.

Az első Kékszalagot 84 évvel ezelőtt, 1934-ben rendezték. Azóta voltak évek, amikor nem került sor a versenyre, így lesz az idei az ötvenedik verseny. A Kékszalagon egyébként légvonalban 155 kilométeres távot kell megtenni, hajóval ez a távolság persze hosszabb. 
 
A Magyar Vitorlás Szövetségről

Az 1929-ben alakult Magyar Vitorlás Szövetség a tagegyesületek szervezete, az egyes vitorlázók egyesületi tagságukon keresztül válnak a sportág részévé. A szövetségnek közel A szövetségnek 140 tagszervezete van, amelyen belül közel négyezer engedéllyel rendelkező sportoló versenyez. Magyarország tavain a tagegyesületek évente összesen több mint kétszáz vitorlás versenyt rendeznek. A versenyzők 50-55 különböző kategóriában, hajóosztályokban mérkőzhetnek az országos bajnoki címekért. A magyar vitorlázás aktívan kapcsolódik a nemzetközi versenyélethez is. A Balatonon évente négy-hat alkalommal kerül sor különféle hajóosztályokban világ és Európa-bajnokságokra, Európa Kupa futamokra.
A balaton.vehir.hu saját cikkei és fotói: minden jog fenntartva!