Csalók a telefonok végén

balaton.vehir.hu Forrás: Sajtó Veszprém MRFK 2018. 03. 11. 11:23

A sértett bankkártyájának adataihoz jutott hozzá a csaló, aki az adóhatóság munkatársának adta ki magát. A Veszprémi Rendőrkapitányság csalás miatt nyomoz.

 Egy veszprémi lakos tett bejelentést a rendőrségre, hogy 2018. március 8-án napközben a munkahelyén dolgozott, amikor mobiltelefonja hívást jelzett. Az eddig ismeretlen telefonáló az adóhatóság munkatársának adta ki magát, és több tízezer forint visszatérítését helyezte kilátásba, melynek utalásához a sértett bankkártyáján szereplő adatok beolvasását kérte. A hívott ennek eleget tett, azonban az ígért visszatérítést

nem kapta meg, ezzel szemben még aznap több, számára ismeretlen internetes vásárlással terhelték meg a folyószámláját összesen százezer forintot meghaladó kárt okozva neki. Az ügy körülményeit a Veszprémi Rendőrkapitányság vizsgálja. A Veszprém Megyei Rendőr-főkapitányság azt tanácsolja, hogy ha hasonló telefonhívást kapnak, ne teljesítsék a telefonáló kérését! Ne adják ki a bankkártyájuk adatait (kártyaszám, hátoldalon lévő háromjegyű kód, lejárati dátum) sem telefonos megkeresések, sem közösségi oldalon történő felhívások esetén illetékteleneknek, mivel ezen információk birtokában online vásárlás hajtható végre a kártya fizikai jelenléte nélkül is. A rendőrség tapasztalata alapján a csalók újabb és újabb
hamis állításokat találnak ki, amivel megpróbálják becsapni a gyanútlan embereket. Hivatkozhatnak hatóságra, nyereményre, bajba jutott gyermekükre, unokájukra, hogy csak néhányat említsünk. A rendőrség azt kéri, hogy ha ilyen helyzetbe kerülnek, ne hajtsák végre a hívó kérését, hanem azonnal értesítsék a rendőrséget. Bejelentést tehetnek az illetékes rendőrkapitányságon, a 107-es, 112-es központi segélyhívó telefonszámok valamelyikén, vagy az ingyenesen hívható és a nap 24 órájában elérhető 06-80-555-111-es „Telefontanú” zöld számán.

A balaton.vehir.hu saját cikkei és fotói: minden jog fenntartva!