Motor és autócsodák a IX. Balatonfűzfői Veterán Jármű Találkozón

balaton.vehir.hu 2019. 08. 04. 16:27

Balatonfűzfő, 2019. augusztus 04., vasárnap – A találkozóra több, mint 250 motort és autót regisztráltak. A találkozó egyik legrégebbi autója az 1930-ban gyártott Peugeot volt, amellyel a tulajdonosa Tamásiból érkezett, mintegy 50-55 kilométer per órás sebességgel.

A találkozót a Balatonfűzfői "Kreitli Ferenc" Veterán Autós és Motoros Egyesület szervezte. Az idei évben is sok „guruló” ritkaságot csodálhattunk meg. A teljesség igénye nélkül, mert felsorolni, bemutatni a több, mint 250 járművet egyszerűen képtelenség.

Külön ritkaság az 1944-es (igazából 1942-ben gyártott) Zundapp oldalkocsis motor, amely Münchenből érkezett a német légelhárítókkal hazánkba a II. világháború végén csak úgy, mint a mellette álló 1940-ben gyártott BMW. A Zundapp kalandos sorsáról mesélt a tulajdonosa, aki elmondta, hogy 35 évvel ezelőtt talált rá egy kukoricagóréban és jó pár évig eltartott a motor restaurálása. A magyar rendszám mellett láthatjuk az eredetit is! Egyébként ez a motor számos magyar filmben szerepelt, így többek között a Tizedes és a többek című filmben is, akkor Sinkovits Imre vezette.

Csodálatos állapotban nézhettük meg az 1963-bangyártott Wartburgot, vagy az 1946-ban készült Rovert, és idősebb testvérét, amely 1946-ban kelt életre, kezdte róni az utakat. Ez utóbbit öt évig restaurálta a tulajdonosa, amíg a mára makulátlan állapotában csodálhattuk meg. Igazi gyöngyszem.

Talán a találkozó legrégebbi személygépkocsija az 1930-ban gyártott Peugeot. Tulajdonosai az elmúlt három évben a legapróbb részletekig restaurálták ezt a különleges járművet. Ez volt az első veterán találkozó, ahol a nagyközönség először megcsodálhatta. Az autó első tulajdonosának papírjai is megvannak, Marseille mellett egy kis faluban lakott.

A használtalkatrészek között bóklászva feltűnt egy kis rozsdás motor. A Rex-et Münchenben, 1956-ban gyártották, a tulajdonos elmondása szerint talán, ha öt darab található hazánkban, érdemes így ilyen állapotban megőrizni az utókornak – fogalmazott. Szintén kitűnő állapotban mutatták be 1985-ben gyártott Ferrari 308 GTB modellt, szikrázó piros színe már messziről önmagára hívta fel a figyelmet. És még sorolhatnák a rengeteg, kiválóan restaurált és megbecsült járműveket és tulajdonosaikat, hogy hosszú évtizedeken keresztül nagy becsben tartják járműveiket.

Aki pedig megéhezett és kivárta sorát az isteni finom babgulyásért, amely egy teljesen felújított, a II. világháború alatt gyártott gulyáságyúban készült, biztos, hogy nem csalódott a finom ételben.

A balaton.vehir.hu saját cikkei és fotói: minden jog fenntartva!