Kihívásokkal telt a One Design Trophy első napja Balatonkenesén

balaton.vehir.hu Forrás: Magyar Vitorlás Szövetség 2020. 07. 05. 07:06

Lezajlott az idei One Design Trophy III. állomásának első napja Balatonkenesén.  Bár tervezett futamokat meg tudták tartani mindkét pályán, ugyanakkor nehézségekkel kellett szembenézni mind a résztvevőknek, mind a verseny rendezőinek.

Két pályán összesen 43 egység mérettette meg magát a One Design Trophy idei balatonkenesei állomásán. A versenyen a hagyományokhoz híven a balatoni OD osztályok - Asso99, 8mOD, Melges24, Nautic330, X-35, E770, J24, S22, SR – állhattak rajthoz. Az első versenynapon, mindkét pályán mind a négy tervezett futamot meg tudták tartani, az első hármat friss, 9-14 csomós szélben – tájékoztatott Dávid Júlia versenyvezető, aki a Bravo pályát vitte.

Az Alfa pályán – melyet Aliga irányába raktak – már trükkösebb, folyamatosan irányt váltó szél fogadta a versenyzőket, ami kihívást jelentett számukra -  itt futammódosításra is szükség volt. Mindkét pályán végül rövidítést kellett elrendelni, ugyanis a nap második felében alábbhagyott a szél.

Dávid Júlia elárulta, hogy technikai nehézségek is támadtak az első versenynapon, ugyanis a Bravo pályát biztosító mindkét motoros verseny közben elromlott.

A One Design III. első versenynapján Balatonkenesén 8M OD osztályban a Kassai András kormányozta Krackerjack, Elliot 770-ben a Bíró Márk Péter kormányozta Bébee, J24-ben a Jinge, Scholtz Imre kormányzásával, Melges 24-ben a Seven-Five-Nine, Csoltó Ákos kormányzásával, Nautic 330-ban a Don Rosé Molnár Barna kormányzásával, Scholtz 22-ben a Kismedve Deák Zsolt kormányzásával, Sudár Reagatta osztályban pedig a G., Pál Gasztron irányításával ért célba elsőként.

Az előzetes eredmény szerint Asso 99-be a Fiji futott be elsőként, de ez az eredmény változhat, ugyanis óvást adtak be.

A vasárnapi versenynapon két futamot terveznek a rendezők.

A teljes eredménylista ezen a linken érhető el!

A balaton.vehir.hu saját cikkei és fotói: minden jog fenntartva!