Mikor jönnek a divatmárkák a Balatonra?

balaton.vehir.hu Forrás: Tomik Roland Fotó: A.H. 2020. 01. 20. 14:56

A divattal foglalkozó eseményektől a turisztikai szakemberek azt várják, hogy az élet télen is felpezsdüljön a Balaton partján. Ilyen rendezvény például a pénteken kezdődött Fashion Weekend. Ennek megnyitóján arról is beszéltek, mikor jelenhetnek meg a Balaton partján a luxusmárkák és a magyar divattervezők szalonjai.

 Mielőtt a divatszakmában kezdtem  dolgozni, a külügyi szférában is tevékenykedtem. Így nyugodtan állíthatom, hogy a Balaton igazán inspiratív környezet lehet bármilyen nemzetiségű tervező számára. Különösen igaz ez Füredre, ahol én is születtem. - mondta előadásában Bódis Boglárka divattervező, aki szerint van realitása annak, hogy a Balaton környékén divatszalonok  is nyíljanak.  Ezeknek elsősorban a 21. századi nőkhöz kell majd szólniuk.  Azokhoz, akik több helyen is megállják a helyüket az életben, legyen az család, karrier vagy önmegvalósítás. - tette hozzá a szakember.

Bódis Boglárka

A magyar tervezők mellett, a külföldiek is jöhetnek

Ma már nem csak a nagy világvárosokban, de a kisebb turisztikai övezetekben is megjelennek a nagy divatmárkák boltjai. Magyarországon még nincs olyan nyaralóövezet, ahol a Gucci, a Prada vagy akár a Louis Vuitton egy önálló bolttal jelent volna meg. Ha egyszer lesz ilyen, akkor az elsők között nyithatnak majd boltot Balatonfüreden is. Mindez nem légből kapott gondolat, hiszen Balatonfüred testvérvárosa, a horvát Opatija kikötője már rendelkezik több olyan luxusmárka boltjával, amelyek egész évben vonzzák a turistákat. Hogy ez az álom a Balaton környékén is megvalósuljon, van még mit tenni a régióban, főként marketing szinten.

Jó marketingfogásokra kiváló példa az a korábbi kezdeményezés, amelyben  a Jaguar autós márkát vették rá arra, hogy jelenjen meg a Balatonon. Akkor a világmárka egyenesen Londonból küldött flottát Füredre. A világmárka Milánó és Firenze mellett választotta a Balatont a bemutató helyszínéül. A kétnapos roadshow miatt több ezer rajongó utazott Füredre. – mondta Éskovács Péter, PR tanácsadó pénteken kezdődött Fashion Weekend elnevezésű eseményen.

A balatoni vendéglátás már több helyen világszínvonalú

Ugyanakkor előrelépések azért már vannak annak érdekében, hogy presztízsmárkák is megjelenjenek a Balaton partján. Michelin-csillagos séfek gyakorta dolgoznak a balatoni éttermekben, de világszínvonalú, kulináris szolgáltatásokat nyújtanak azok a borászok és vendéglátósok, akik nem versenyeznek csillagokért, de a minőséget tűzték zászlajukra. Jó példa erre a Balatoni Kör minden tagja. Mindemellett nagyon sok olyan szállodánk is van már, amelyek színvonala  majdnem luxuskategóriába tartozik – mondta a rendezvényen  Varga László, a füredi Aura Hotel igazgatója, az esemény házigazdája.

Füreden nem dobják ki a régit az új dolgok miatt

Varga szerint nem feltétlenül csak a világmárkák idecsábítása hozhat turistákat a téli Balatonra. A hazai divatszakma helyzetbe hozása is generálhat olyan hullámokat, amelyek megmozgatják az embereket. Jó példa erre az a füredi esemény, ahol sminkmesterek, sztárfodrászok, dizájnerek mutatták be a hazai és a világtrendeket. A füredi Fashion Weekend sorozat különlegessége volt az is, hogy az új dolgok miatt, nem dobták ki a régi kulturális értékeket. Ebben segített például Kamarás Iván  „Egy fess pesti este” c. műsora, amelyben megjelentek a magyar filmtörténet legismertebb slágerei, azok szerzeményei, akik meghatározták a divatot, az életstílust a 20-as, 60-as években. Olyan anekdoták is hallhatóak voltak a korabeli sztárvilág életéből, amelyeket eddig csak a szakma ismert a színészbüféből  – mondta Varga László.

A balaton.vehir.hu saját cikkei és fotói: minden jog fenntartva!