Csütörtökön rajtol az 51. Kékszalag Nagydíj

balaton.vehir.hu Forrás: Somogyi Nóra 2019. 07. 17. 14:27

Balatonfüred, 2019. július 17. - Légvonalban több mint 150 kilométer vár a vízen a Magyar Vitorlás Szövetség szerint több mint 600 hajóra, amelyek a csütörtökön Balatonfüredről rajtoló 51. Kékszalag Nagydíjon elindulnak. Az elmúlt öt évben a Kékszalag bajnokai átlagosan több mint 11 óra alatt tették meg a távot. Az időrekord pedig 7 óra 13 perc, amit az Opel Fifty-Fifty tart. Ha az idei versenyen megfelelő szél lesz, akkor akár megdőlhet ez a rekord.

 

„Nem véletlenül vált a Kékszalag a Balaton ünnepévé az elmúlt években. A vitorlázók mellett az itt élők és a turisták részéről is egyre nagyobb az érdeklődés a verseny és a kapcsolódó színes programok iránt" - mondta a Kékszalag szerdai balatonfüredi sajtótájékoztatóján Bóka István, Balatonfüred polgármestere. 

Számok a Kékszalagról 
Kollár Lajos, a Magyar Vitorlás Szövetség elnöke pedig azt emelte ki, hogy a Kékszalag egyesíti magában a hagyományokat és a fejlődést. „Sok, több évtizede épült klasszikus hajó újult meg az elmúlt években és ezzel párhuzamosan a Kékszalagon rendszeres indulnak a túravitorlázás felső kategóriáját képviselő, ultramodern többtestű hajók". A mostani Kékszalagra több mint 600 indulót vár a Magyar Vitorlás Szövetség. 

Az elmúlt öt év győztesei átlagosan 11 óra 8 perc alatt tették meg a Balatonfüred-Balatonkenese-Siófok-Keszthely-Balatonfüred útvonalat. Holczhauser András, a Magyar Vitorlás Szövetség főtitkára szerint, ha elég erős szél lesz, akkor megdőlhet a 7 óra 13 perces időrekord, amit a 2014-ben a Józsa Márton kormányozta Opel Fifty-Fifty ért el. Holczhauser András közölte azt is, hogy az abszolút értékelés alapján a többtestű hajók lesznek az élmezőnyben, de emellett több mint 30 hajóosztály tagjai önálló versenyt vívnak egymással. A legnépesebb hajóosztályokban - például a Nautic, a 8m One Design, Dolfin - az utóbbi öt évben több mint 20 hajó állt rajthoz. 

Innováció és hagyomány
A sebességé lesz a főszerep pénteken is. A látványos Audi Race Cup versenyen a Kékszalag leggyorsabb, innovatív hajói vívnak egymással sebességi versenyt. „Az idén az Audi Race Cup először a Kékszalag történetében pénzdíjas lesz" - fogalmazott Holczhauser András. 

A hagyományokat a klasszikus hajók mellett azzal is őrzi a Kékszalag, hogy az elmúlt évekhez hasonlóan a leggyorsabb hajó legénysége a Herendi Porcelánmanufaktúra díszes kupáját emelheti a magasba a szombati, balatonfüredi díjkiosztó ünnepségen. 

Közvetítés mindenhol
A Magyar Vitorlás Szövetség a partnereivel együttműködve minden eddiginél több platformon közvetíti majd a Kékszalagot. Élő televíziós adással jelentkezik az MTVA jóvoltából az M4Sport, valamint folyamatos online közvetítés lesz az m4sport.hu-n. Emellett szöveges, képes és videós beszámolók lesznek a verseny végéig, azaz a 48 órás határidő lejártáig a Kékszalag hivatalos oldalán, a kekszalag.reblog.hu-n, amely az Origón keresztül érhető el. A közösségi médiában, több facebookos oldalon és csoportban a versenyzők és az érdeklődők figyelhetik a Kékszalagot. Továbbá a szurkolók a magyar fejlesztésű Kwindoo-applikációján keresztül követhetik a versenyző hajókat. 
Idén is a Herendi Porcelán Manufaktúra kupájáért vetélkednek a legjobbak
Fotó: Kiss Attila / MVSz
Kékszalag győztesek
Józsa Márton, Litkey Farkas, Roland Gaebler
Fotó: Kiss Attila / MVSz
Hat-hétszáz hajót várnak a szervezők
Holczhauser András, Kollár Lajos, Bóka István
Fotó: Kiss Attila / MVSz
 
 
 
A Kékszalagról
A Kékszalag Európa leghosszabb tókerülő, és a Balaton legtradicionálisabb vitorlásversenye, amelyet először 1934-ben rendeztek meg. A versenyt az a hajó nyeri, amelyik a Balatont leggyorsabban vitorlázza körbe. A verseny neve az idők folyamán fogalommá vált: ma már egybeírjuk, és Kékszalag néven évente rendezik meg. A balatonfüredi rajttól az ugyancsak itt elhelyezkedő célig légvonalban 155 kilométert kell megtenni, erre 48 óra áll a hajósok rendelkezésére. A távot évről évre közel 600 hajó, mintegy 3.000 profi és amatőr sportoló teljesíti.

A Magyar Vitorlás Szövetségről
Az 1929-ben alakult Magyar Vitorlás Szövetség a tagegyesületek szervezete, az egyes vitorlázók egyesületi tagságukon keresztül válnak a sportág részévé. A szövetségnek 140 tagszervezete van, amelyen belül közel négyezer engedéllyel rendelkező sportoló versenyez. Magyarország tavain a tagegyesületek évente összesen közel kétszáz vitorlás versenyt rendeznek. A versenyzők 50-55 különböző kategóriában, hajóosztályokban mérkőzhetnek az országos bajnoki címekért. A magyar vitorlázás aktívan kapcsolódik a nemzetközi versenyélethez is. A Balatonon évente négy-hat alkalommal kerül sor különféle hajóosztályokban világ és Európa-bajnokságokra, Európa Kupa futamokra.
A balaton.vehir.hu saját cikkei és fotói: minden jog fenntartva!