Erősödik az állami bormarketing-tevékenység

balaton.vehir.hu Forrás: MTI 2020. 01. 10. 13:01

Budapest, 2020. január 10., péntek (MTI) - Nagyobb hangsúlyt kap, és erősödik az állami bormarketing-tevékenység - közölte a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) és az Agrármarketing Centrum (AMC) pénteken az MTI-vel.

  A közlemény szerint a közösségi bormarketing állami feladatainak hatékony ellátása érdekében a kormány a magyar bor eladásának ösztönzését célzó feladatokkal, így többek között a bel- és külföldi kiállításokon való megjelenés megszervezésével az AMC-t bízza meg.

    Az MTÜ a továbbiakban a magyar bor ernyőmárkájának (Magyar bor - személyesen) gondozását, valamint a borturizmus fejlesztésének és népszerűsítésének feladatait látja el. Ezzel a lépéssel - mint írták - a magyar borok még erősebb részévé válhatnak Magyarország turisztikai márkájának, és a borturizmus fellendülésével hozzájárulhatnak a Magyarországra látogató turisták átlagos tartózkodási idejének meghosszabbodásához, mind a hazai turizmus területi és időbeli eloszlásához.
    Az MTÜ 2020-tól célzottabban foglalkozik a borturizmus fejlesztésével, az ide kapcsolódó utazások ösztönzésével, a magyar borvidékek ismertségének növelésével itthon és külföldön. Célja mindezek mellett a kialakított eszköztár, a több nyelven elkészített kiadványok, térképek, fotó- és videóanyagok, webes felületek további fejlesztése, hogy ezeket az ágazati szereplők is hasznosíthassák a kommunikációs tevékenységük során.
    A döntés értelmében számos bormarketinghez kötődő feladatot a jövőben az AMC lát majd el, a többi között a világ legnagyobb borszakmai vásárán, a 2020. március 15-17. között megrendezendő ProWein Düsseldorf 2020 kiállításon már az AMC valósítja meg és üzemelteti a magyar bor közösségi standját, a tervek szerint összesen 45 magyar pincészet részvételével.

A balaton.vehir.hu saját cikkei és fotói: minden jog fenntartva!